athena-lang.com
Kozsart még egy 2014-ben végrehajtott akciója miatt keresték: a férfi fényes nappal Barban agyonlőtte a montenegrói alvilág koronázatlan királyát, Armin Musa Oszmanagicsot. Boszniában közben felvette a kapcsolatot a Boszniában és Albániában, valamint Koszovóban is aktív albán kábítószer-maffia embereivel is, állítólag ők is megbízták valamiféle munkával. A boszniai lapok szerint viszont megromolhatott a viszony az albánok és Dér között: miután a szarajevóiak lefogták a bűnözőt, néhány napon belül kézre kerítették az albán maffia néhány szarajevói emberét, s nem kizárt, hogy ehhez a Dértől kapott információk is hozzájárultak. A szarajevói felsülés előtt több mint egy évtizedig nem volt jele annak, hogy Dér bárkit megölt volna: 13 évig börtönben volt, miután 2004-ben Újvidék belvárosában egy étteremben agyonlőtte a helyi alvilág egyik ismert alakját, Braniszlav Jelacsicsot. Akkor is teljesen nyugodtan viselkedett: besétált a Marina étterembe, elővette a pisztolyát, négy lövéssel megölte a kábítószer-piacot uraló áldozatát, majd biciklire pattant és eltekert.
7/10 Netflix világvége sorozat skandináv
A tékozló fiúnak több változatát is elkészítette – de la Tour gyakran festett variációkat ugyanarra a témára, ezeknél fia, Étienne is rendszerint besegített, kettejük kezének munkáját a kutatók többnyire meg sem tudják különböztetni. A Hamiskártyások témája a francia mesternél közvetlenül kapcsolódik a tékozló fiú bibliai példázatához: a kép jobb oldalán ülő, a kártyáira koncentráló, jól öltözött fiatalembert három kísértéssel veszik körbe rosszakarói – mellette egy kurtizán, aki a vágyat testesíti meg, vele szemben egy szolgáló, aki bort tölt az ifjú poharába, a részegségre utal, a kép bal szélén pedig a csaló kártyajátékos, a szerencsejáték megjelenítője. A XVII. századi francia festészet főáramlatától elhajló lunéville-i mestert az utókor az 1920-as években fedezte fel, amikor kalandos körülmények között előkerült a Hamiskártyások párizsi változata, rajta de la Tour szignójával. A festmény rövid idő múlva már a Louvre gyűjteményét gazdagította, de la Tour festészetére rácsodálkoztak a kubisták és a szürrealisták – előbbiek a tömegkezelés, utóbbiak a titokzatos karakterek miatt –, valamint a kutatók és a műkedvelő közönség is.
Trópusi viharrá szelídült a Fanfon tájfun az amerikai haditengerészet pearl harbori egyesített tájfunriasztási központjának friss elemzése szerint. A forgószél elkerülte Tokiót. A Fanfon japán idő szerint hétfő reggel 8 óra 45 perc körül ért partot Hamamacunál (közép-európai idő szerint 1 óra 15 perc körül hétfő hajnalban). A tájfun 144 kilométer/órás széllel érkezett, a legerősebb széllökések sebessége elérte a 185 kilométer/órát, de végül Tokió belvárosában csak 75 kilométer/órás volt a legnagyobb széllökés hétfő délelőtt. A Fanfon szeme október 3-án 01:55-kor a Csendes-óceán nyugati részén (koordinált világidő szerint). A felvételt a NASA Terra műholdja készítette Forrás: NASA Goddard MODIS Rapid Response Team A Fanfon mintegy 74 kilométer/órás sebességgel mozog kelet-északkeleti irányban. Középpontja, a tájfun szeme már elhagyta Japán központi szigetét, Honsút. Ez látszik azon a műholdképen, amelyet az egyesített tájfunriasztási központ, a JWTC közölt (lásd lentebb). Gyorsan veszít az erejéből Az előrejelzések szerint a tájfun tovább gyengül a következő tizenkét óra leforgása alatt.